Votre recherche :

>> Recherche avancée
Article

A Pain in the Neck, a Scene of "Incest," and Other Enigmas of an Allegorical Cinema: Tsai Ming-liang’s The River

Fiche mise à jour le 23 novembre 2018

En bref

Auteurs : Rey Chow
Périodique : CR: The New Centennial Review
Numéros : vol. 4, nº 1, ISSN 1539-6630 (En ligne)
Dates : Date de publication: 2004
Etendue : pp. 123-142
Liens internet : DOI

Description

Titre :

A Pain in the Neck, a Scene of "Incest," and Other Enigmas of an Allegorical Cinema: Tsai Ming-liang's The River

Extrait de l'introduction :

Once in a while, the encounter with a particular scene in a film is so challenging that it preempts one's relation to the entire film. I would like to write about one such scene in this essay. It is from Taiwan director Tsai Ming-liang's (Cai Mingliang) Heliu/The River (1997), a film in which a father and a son, not recognizing each other in the dark, engage in sex in a gay men's bathhouse (what in Taiwan is known as a san wennuan). Like much of Tsai's work, this scene is without musical accompaniment: the simple movements and gestures, the shadows cast by the dim light on the characters' flesh, and the occasional sounds they make constitute the totality of the diegesis of this astonishing event.

Mots clés libres :

Literature and Literary Theory, Cultural Studies, Sociology and Political Science

Détails

Langue : anglais
Numéro de fiche : 528
Source : CrossRef
Type de fiche : Article de périodique
Création : 04/05/2018
Dernière modification : 23/11/2018
Statut WordPress : Publié